Hornoplánský Pionýr už znovu jezdí po hladině Lipna
„Jednalo se o krátkodobou odstávku. Kdy jsme využili toho, že v únoru Lipno zamrzlo, a proto jsme zahájili před a posezonní údržbu. Na lodi byla provedena klasická údržba, která byla zaměřena převážně na strojní zařízení lodi, jako je motor a pohonné části lodi. Vyměnili jsme elektromagnetické spojky,“ uvádí Petr Tahotný, vedoucí Hospodářsko-správního odboru Města Horní Planá.
Loňský rok nebyl z jeho pohledu ničím výjimečný. Byl znát dílčí úbytek turistů, převážně cyklistů. Na mírném poklesu příjmů z jízdného měla vliv i generální rekonstrukce přívozu a s tím spojené pozdější zahájení provozu.
Dnes čeká přívoz zkušební režim a od pátku 24. března bude Pionýr jezdit podle aktuálního jízdního řádu. Vlivem nedostatku kapitánů a lodníků, způsobených nemocí, musí přívoz zkrátit svou provozní dobu o dvě hodiny denně. Minimálně na jaře bude přívoz jezdit pouze do půl šesté, původně brázdil hladinu každý den až do půl osmé. „V současné době máme jednoho kapitána na dlouhodobé zdravotní neschopnosti, a proto v jarních měsících, dokud nebudeme mýt plný stav zaměstnanců, jsme nuceni zkrátit provoz lodě,“ uvádí Tahotný s tím, že problém s náborem nových zaměstnanců způsobila hlavně změna legislativy, kdy oproti loňskému roku došlo především ke změně týkající se nutných dokladů posádky. U pomocníků na lodi dříve stačilo, aby takový člověk byl držitelem plavecké knížky, kterou vydala Plavební správa. „Nyní je tato činnost vázána vydáním jiného dokladu, vydaného na základě školení, které by měl provádět úřad Plavební správy. Toto nám stěžuje případné přijmutí brigádníků, které využíváme na střídání v případě nemocí a dovolených,“ uvádí Tahotný.
Na vodě už je přívoz ve Frymburku, jeho provozovatel Antonín Labaj ho nyní opravuje. V permanenci začne být zhruba za měsíc, kdy se vydá na svou první cestu do Přední Výtoně. Od května již bude možné využívat i třetí loď, která vozí lidi i automobily z Dolní Vltavice do Kyselova na druhý břeh Lipna.
Autor textu: Pavel Pechoušek
Autor fotografií: Pavel Pechoušek
Doporučte to vašim přátelům